بهداشت و درمان

یکی  از عرصه‌های خدماتی موسسه خیریه چتر خوشبختی میهن، خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان مناطق محروم و کم‌برخوردار است. از اقدامات این موسسه خیریه در این زمینه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احداث بیمارستان امام رضا (ع) در شهرستان ساوه در استان مرکزی

احداث بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان زرندیه ساوه که در دی ماه 1400 با زیربنای 1700 مترمربع آغاز گردیده و هم اکنون توسط این موسسه خیریه در حال اجراست.

  • احداث اورژانس شهرستان آمل در استان مازندران

احداث اورژانس شهرستان آمل نیز در بهمن 1400 آغاز گردیده و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

  • تجهیز آزمایشگاه سازمان غذا و دارو شهرستان ساوه

باتوجه به نیاز شهرستان ساوه به و جود آزمایشگاه مرجع بمنظور بررسی سلامت محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی و همچنین اهمیت سلامت جامعه، توسط این مؤسسه خیریه در سال 1401  و طی دو فاز اجرایی ساختمان آزمایشگاه سازمان غذا و دارو این شهرستان در سه طبقه و با مبلغی بالغ بر 10 میلیارد ریال تجهیز و جهت بهره برداری به آن سازمان تحویل گردید.

  • تعمیر و تجهیز کلینیک تخصصی محام شهرستان اسلامشهر در استان تهران

کلینیک تخصصی کودکان مصروع با نام محام واقع در شهرستان اسلامشهر در زمستان 1400 تجهیز و فعالیت خود را زیرنظر این موسسه خیریه آغاز نموده است. این کلینیک علاوه بر واحدهای تخصصی  مغز و اعصاب کودکان (ویژه کودکان مصروع)، در واحدهای تخصص قلب، فوق تخصص نفرولوژی، تغذیه کودکان، تخصص زنان و زایمان، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی کودکان، متخصص داخلی و… نیز خدمات خود را ارائه میکند.

  • اعزام مستمر تیم های پزشکی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

این اقدام از اقدامات قابل تحسین موسسه خیریه چتر خوشبختی میهن است که طی آن بطور مستمر و هر دو ماه یکبار، گروه‌های پزشکی متخصص به مناطق محروم زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان اعزام میشوند و بیماران بصورت رایگان ویزیت و داروی رایگان در اختیارشان قرار میگیرد و در صورت نیاز جهت بررسی بیشتر به مراکز درمانی مربوطه ارجاع داده میشوند.

علاوه بر این، با  توجه به اهمیت پایش بهداشت و سلامت مادران و نوزادان، توزیع شیرخشک و مکمل‌های غذایی در این مناطق نیز از دیگر اقدامات این موسسه خیریه در حوزه بهداشت و درمان است.

  • توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

در مأموریت‌های اعزام پزشک متخصص به مناطق محروم زابل واقع در سیستان و بلوچستان، علاوه بر آنچه گفته شد، آموزش بهداشت فردی و عمومی و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل انواع شوینده، انواع محصولات بهداشتی سلولزی و لوازم ضروری بهداشت فردی توسط این موسسه خیریه در اختیار اقشار هدف قرار میگیرد.

  • تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند

با همکاری مستمر واحدهای مددکاری مستقر در بیمارستانها  با این موسسه خیریه و پرداخت بخشی از هزینه درمان، بستری، جراحی و تأمین داروی بیماران نیازمند و قشر ضعیف جامعه، در راستای کاهش آلام این بیماران فعالیتهای مجدانه صورت میپذیرد.